Bloggportalen statistik

måndag 16 december 2019

Vad är ålder i Kivik?

Vid snart 76 års ålder har man ju hunnit vara med om ett och annat. En belöning är när yngre generationer frågar till råds om olika saker, en annan är när man på ett möte kan bidra med förnuft och eftertänksamhet.
Nu tänker ni Mohlin börjar bli rejält gammal. Gammal vad är det? Ett ytterst föränderligt begrepp.
Jag minns mina morföräldrar, min far och många andra när de var i den ålder jag nu är i. Mina morföräldrar och i synnerhet min mormor, minns jag som en mycket klok kvinna. Visst var hon gammal, tyckte jag då, men så mycken klokhet och visdom hon bjöd på. En näst intill sakral stämning när hon berättade om sitt liv och hur man skall förhålla sig till sin tillvaro.
Jag har mött väldigt gamla människor som inte är stort mer än femtio och det är tragiskt, de har missat livet.
Som sagt nu när jag snart är 76 så tänker jag köra på som vanligt. Felipe och jag har våra bus, lära barnbarn bus, skriva, måla och vad andan faller på.
Så nog är jag i en fantastisk ålder, gör vad jag vill. Ibland väldigt disciplinerat och oftast inte.
Det blir toppen att fylla 76.

En underbar dag till er mina vänner!

Ó  Nils Mohlin 19-12-17


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar