Bloggportalen statistik

fredag 6 december 2019

Kivik som utflyktsmål



Österlen är alltid fantastiskt, även när det är grått och mulet. Kivik där Graciela, jag och min assistent Don Felipe bor, ligger naturligtvis mig närmast om hjärtat.
Här finns alltid något att hitta på, sköna promenader, ett besök på Buhres Fisk, Eva på Torget eller Kiviks musteri. Svabesholms Kungsgard eller Blåsingsborg är också utmärkta ställen för de som är hungriga. Kanske en kopp kaffe med något gott till på Kiviks Café & Bageri. Ett besök på Arboretet och Stenshuvud är ett måste när man är i Kivik.
Övernatta en weekend eller längre på Stenrosgården är perfekt med enbart mycket nöjda gäster.
I vår ICA butik där en del av rysligheterna i min senaste roman äger rum, får man den bästa servicen av alltid lika vänlig och tillmötesgående personal.
När man är i Kivik på besök vill jag även rekommendera en utflykt till min gode vän Per Baker, Gamla Bryggeriet i Smedstorp. Den mest otroliga och vackra trädgård jag upplevt och ett galleri med Pers fantastiska smideskonst.
I min senaste thrillerroman ”När Djävulen kom till Österlen”, så rör personerna sig väldigt mycket i våra trakter. Huvudpersonerna är bosatta i Kivik och många av de kända ställena utgör scener för mycket av handlingen.
I romanen jag skriver på nu utspelar sig handlingen också delvis i Kivik med omnejd. Jag skall nu kontakta Stenrosgården för ett litet studiebesök och höra om jag kan få inkvartera en av huvudpersonerna där under en tid.

Med andra ord hjärtligt välkomna till Kivik.

Ó  Nils Mohlin 19-12-06


Stenrosgården
www.stenrosgarden.se  


www.bakers-designsmide.se







                                                                                  










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar