Vi flyr inte Spanien beroende på Sveriges dåliga prestation i VM matchen mot Holland.
Spanien spelade en mästerlig match mot Saudiarabien igår och vi hejade på Spanien så att hela kvarteret hörde oss.
Nesliga förlusten mot Holland är glömd. Vi lämnar vår oas i Los Alcázares tillfälligt medan monstervärmen blir som mest ihållande och intensiv under juli och augusti.
Mitten av september lär temperaturerna återgå till mer sympatiska 24, 25 grader och ett par fina månader väntar.
Så Simrishamn i morgonkväll är vi tillbaka hos er. Slutspurten på kåserisamlingen som jag skriver texten och Gert Jönsson gör teckningarna till pågår intensivt.
Denna förnämliga kåserisamling är som ett uppslagsverk för hur äldre herrar skall bete sig i olika situationer, eller kanske hur de inte skall bete sig. För att inte tala om hur alla oroliga anhöriga får svar på många frågor om äldre herrars ibland lite udda beteende.
Mycket av handlingen tilldrar sig på Österlen och i Simrishamn där Gert, som bott i staden drygt 20 år ses som någorlunda fast boende. Medan jag med 4 års boende i staden förmodligen betraktas som en kvarglömd turist.
Bli äkta simrishamnare lär det ta generationer att bli.
Nåväl nu tar vi hand om måndagen, packar väskan och återvänder till äventyren i Simrishamn imorgon.
Hej då Spanien 🇪🇸
C Nils Mohlin, Los Alcázares 2026 06 22
https://nilsmohlin.blogspot.com