Bloggportalen statistik

måndag 2 december 2019

Don Felipe har ordet



Assistenten är min följeslagare i vått och torrt och han är med i många av mina små berättelser.
Men ibland känner han att han måste få mer utrymme och själv berätta.
Så varsågod herr Assistent.
”Jag är en stor och mycket ståtlig dvärgschnauzer fullt jämförbar med en Riesenschnauzer. Husse säger att jag är en mallig diva, men det är jag i min fulla rätt att vara. Jag blir fem år i april, jag fyller år på samma dag som husse bara så ni vet. Jag vaktar mitt hus här i Kivik, så matte och husse förstås, som jag låter bo här. Ibland vaktar jag mitt hus i Los Alcázares och där är jag kompis med alla spanjorerna. Det är faktiskt jag som bestämmer här i Kivik, även i Spanien när jag är där, även om husse påstår något annat.
Det var allt för idag och jag avslutar med några bilder från min valptid.”

”Många hälsningar från Don Felipe, ja husse han hälsar också.”

Ó  Nils Mohlin 19-12-03


foto: Carina Österkvist





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar