Bloggportalen statistik

fredag 13 december 2019

Stenrosgården i Kivik



Har varit och hälsat på Peter Brodén och Mikael Stendrup på Stenrosgården. En fantastisk gård som omhändertagits av varsamma händer. Med anrik kultur och vacker natur in på knutarna har Peter och Mikael skapat ett härligt boende och fem lägenheter som de hyr ut till turister.
Sunnan, Västan, Nordan, Östan och så Galleriet där man även får ha med sig sitt husdjur. Mikael och Peter lever inte ensamma i idyllen, de har sällskap av getter, höns och katter. När de bjudit mig på kaffe fick jag en sightseeing på gården, som är synnerligen intressant för en ingenjör, som byggt hus i hela sitt liv.
Men det var inte i den egenskapen, som jag besökte gården. Nej det handlar om att jag letat efter en lämplig miljö, att placera en av mina huvudpersoner i. Nordan eller lägenhet nummer tre visade sig vara perfekt med ingång från baksidan och med lugnt läge, passar det en ljusskygg herre, som förmodligen använder sig av ett alias.
Med tanke på att det är en deckare som Stenrosgården skall figurera i, så lovar jag ägarna att den här gossen skall betala i förskott. Man vet ju aldrig riktigt vad som händer, men jag skall försöka avhålla honom från att spränga stället eller hitta på andra dumheter.
Romanförfattare hittar ju på tokigheter.

Stort tack Peter och Mikael för trevlig pratstund och inspiration till många sidor. 
Jag önskar er och alla andra en skön och trevlig weekend.

Ó Nils Mohlin 19-12-13


Rekommenderar en vistelse här i naturskönt område med underbara promenader. Bättre än så kan man inte ha det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar