Bloggportalen statistik

måndag 2 december 2019

Ny vecka även i Kivik

Assistenten har återhämtat sig efter vårt gästbesök och är i sitt vanliga härliga esse. Behjälplig med allt försöker han till och med hålla ordning på mina kryckor. Skrivandet är han till syns allt emellanåt väldigt engagerad i och lyssnar andäktigt när jag läser några rader för honom. Jag berättade för honom att det är dags att planera ett nytt mord och det var tydligen bra för han vifta ordentligt på svansen. När jag börjar fördjupa mig i detaljer, så tröttnar han på mitt babblande och hämtar sin älsklingsboll, som matte städade undan när vi hade gäster. 
Vi bor inte så många kilometer från skjutfältet i Ravlunda. Där militären har en övning just nu och när luftvärnet brassar på, så blir Assistenten riktigt förbannad och vill att vi skall åka dit och tala förstånd med dem.
Det är inte helt enkelt att förklara att dom bryr sig inte om oss utan skjuter hur mycket dom vill.
För min del som har hörapparater på bägge öronen är det väldigt praktiskt att bara kunna stänga av dem
Trots skjutandet så kommer veckan att flyta på precis som vanligt även i Kivik.

Assistenten och jag önskar er en skön vecka.

Ó  Nils Mohlin 19-12-02

olja 2016


olja 2017


Assistenten



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar