Bloggportalen statistik

måndag 4 maj 2020

Jodå i Kivik händer det också ett och annat

Strålande väder kräver utomhusprojekt och det är precis vad assistenten och jag skall ägna oss åt ett tag framöver. Den nya höftleden fungerar perfekt, fri från en envis förkylning, en helt vanlig, men fan så ettrig och ett ännu jäkligare ryggskott börjar ge med sig. Ska inte beklaga mig, men nu kliar det i fingrarna.
Först skall vi komplettera det nya balkongräcket med en snygg överliggare eller handledare. Efter det står altanprojekt nummer tre och skriker efter oss, som jag tyvärr vi lägga ner i somras när inte höften ville längre.
Den planerade resan ner till vårt hus i Los Alcázares blir av naturliga skäl inställd, så istället skall jag färdigställa däcken. Den sammantagna ytan blir drygt 100 kvadratmeter och vi kan gå från köket på altandäck upp till utsiktsdäcket. Tre olika däck på tre nivåer för avkoppling och samvaro.
Så visst händer det saker i Kivik också, även om jag och naturligtvis assistenten hållit oss lugna ett tag.
Önskar er en härlig vecka

Ó  Nils Mohlin 20-05-04














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar