Bloggportalen statistik

torsdag 14 maj 2020

Kupp på ICA Kivik

Känner mig inte obstinat snarare lite olydig när Assistenten och jag tar bilen kör en runda. Svänger med en skarp gir in på ICA Kiviks parkering. 
Med solglasögonen på och kepsen nerdragen smyger jag ut klipper en kundvagn och drar längs väggarna mot ingången, tittar mig omkring. Assistenten väntar i bilen med motorn igång. Känner mig iakttagen, vrider på huvudet och spanar åt alla håll, skyndar på stegen. Kastar mig in genom entrédörrarna, slår en snabb blick mot kassorna, övervakningskamerorna och tar sikte mot butikens inre. Inte så många i affären så här dags, plockar snabbt samman det vi behöver. Smyger längs kyldiskar, kollar kassorna – Ledigt och jag rusar fram, slänger upp varorna betalar och hör ”Tjänare Nils grattis i efterhand! Var det 76 du fyllde?” säger Kalle och slår ut med händerna och fortsätter ”Ett helsike för oss sjuttio plussare som har karantän!”
”Tyst inte så högt!” försöker jag dämpa honom.
Fort ut till bilen, slänger in varorna, en rivstart ut från parkeringen.
Livet för oss sjuttio plussare som har husarrest eller karantän är tufft.

Var rädda om er och ha en trevlig helg

Ó  Nils Mohlin 20-05-15





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar