Bloggportalen statistik

fredag 29 maj 2020

Full rulle i Kivik

Kålpudding är en riktig höjdare och i synnerhet nu när man kan få ny färsk vitkål.
Ni gissar helt rätt jag lagar kålpudding, en rejäl omgång så att jag kan frysa in.
Köket ser för stunden bedrövligt ut, men uppskattas av assistenten som tar hand om det som hamnar på golvet. Men jag lovar jag göra snyggt efter mig, inte ett spår kommer att synas.
Vad är bättre än att laga mat när man väntar på virkesleverans och elektriker.
Kan inte annat än påstå att mina dagar är fulltecknade. Telefonsamtal och mail på morgnarna, promenader med Felipe, skissa, rita och göra avvägningar för sista altanetappen och middag på bordet när min älskade fru slutat för dagen.
I Coronatider blir det mycket telefonsamtal med mina huvudmän, då besök är uteslutet, men i stort så fungerar även den biten väl.
Jag har hunnit läsa en otrolig massa böcker i synnerhet under tiden rehabiliteringen av höften pågick, nu blir det mest på kvällarna istället för TV.
Det har dimpt ner böcker var och varannan vecka från Adlibris eller Bokus, bekvämt att handla dem via internet. Dessutom skriver jag mycket, bland annat på min sjätte bok, om den nu kommer ut till hösten eller nästa vår vill jag låta vara osagt.
Mitt dåliga samvete, staffliet står med stor grundad duk och skriker på mig, men det löser sig i sinom tid.

Ó  Nils Mohlin 20-05-29












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar