Bloggportalen statistik

tisdag 19 maj 2020

Klädsel i Kivik

Jag älskar att vara klädd i shorts och t-shirt, men det förutsätter ett någorlunda bra väder. Oftast har jag kunnat bära mina shorts från tidig april till en bra bit in i september om inte rent av oktober. I år har dom åkt av och på i nyckfullt väder. En dag shorts och t-shirt, nästa jeans och vinterjacka, med andra ord ingen jäkla ordning. I Spanien är det shorts året runt, ibland när jag varit där nere i januari och promenerat runt på stadens gator har jag mött spanjorer som är vinterklädda. De följer ganska noga årstidernas mode även om termometern klart visar shorts. Spanjorerna har vant sig vid européer, som periodvis valt att bo i deras sköna och vackra land. De lyfter inte på ögonbrynen utan vinkar glatt.
Idag visar termometern på 17 grader 06.30 och solen strålar från sin absolut bästa sida. Assistenten instämmer när jag säger – ”Nu får det vara nog! Nu blir shortsen på!”.
Kaffe och en stunds samvaro vid frukostbordet, sedan kör vi Graciela till jobbet. Felipes och min morgonrunda, mer kaffe och vårt dagliga arbetsmöte. Laddade inför dagens uppgifter tar vi itu med dem iklädd shorts och t-shirt.

Önskar er en underbar dag

Ó  Nils Mohlin 20-05-20


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar