Bloggportalen statistik

söndag 17 maj 2020

Jubileum i Kivik

I dag passerade min blogg hundra tusen besökare, vilket jag tycker är väldigt glädjande. 
Bloggar finns det massor av och de mest besökta är de som drivs av unga tjejer helst lite ”kändisar”. Så kallade influerare som skriver och visar bilder på allt, som för mången i mogen ålder kan te sig som lite banalt och naivt. Kropp, skönhetsingrepp, mode, smink, relationer och sex är ofta den röda tråden. Men besökare i mängder har deras bloggar och jag förmodar att de vänder sig till yngre eller mycket unga människor. Som tyvärr är mer påverkbara och pådyvlas felaktiga kroppsideal och livsstilar och inte förstår att vi människor är olika, vilket man skall respektera och ha förståelse för.
Min blogg hör väl mer hemma bland vardagsbetraktelser, med ibland lite humoristiska inslag. Inte ämnen som ger miljoner besök men väl en trofast läsekrets. 76 bast då är man ingen influerare.
Det roliga är att jag har många besök från USA, England, Tyskland, Frankrike, Spanien, Portugal och ibland tittar Ryssland, Förenade Arabemiraten, Iran och några andra hårt styrda länder in. Men det är bara när jag skrivit något ofördelaktigt om deras ledare, men jädrar vad de lusgranskar bloggen då.
Jag fortsätter skriva om mina och assistentens mycket vardagliga upplevelser i Kivik och spanska Los Alcázares när vi är där.

Tack för att ni tittar in och läser

Ó  Nils Mohlin 20-05-17



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar