Bloggportalen statistik

torsdag 21 maj 2020

Funderingar i Kivik

Coronatider är besvärliga, inte minst för många företagare. Hotell, restauranger, turistnäringen, butiker och många andra. Sist i raden är stöldligor och bedragare läste jag och de lär väl inte få något statligt stöd hoppas jag. 
Det talas om en depression liknande den vi hade på trettiotalet när vi väl kommer ur Corona eländet. Massarbetslöshet, kraschade ekonomier och ett Europa och för den delen många andra länder, som skall återuppbygga samhället och ekonomin igen.
Vad jag hoppas på är att politiker kavlar upp ärmarna och jobbar sida vid sida för landets bästa. Inte ägnar sig åt, pajkastning, att söka syndabockar och låta huvuden rulla.
I ärlighetens namn så blev världen mer eller mindre tagen på sängkanten, ingen hade facit och att alla har gjort sitt bästa är jag övertygad om.
Verkligheten är ju tyvärr så att många politiker ägnar sig åt kritik mot de som för tillfället har ansvar. I stället för att hålla truten, jobba och göra gemensam sak.

Lite Corona tankar
Önskar er en underbar helg

Ó  Nils Mohlin 20-05-22


Assistenten ungefär tre månader gammal


Jag betydligt äldre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar