Bloggportalen statistik

fredag 15 maj 2020

Nya kuppförsök i Kivik

Besöket hos ICA i Kivik slutade lite nesligt, när jag avslöjades som en sjuttio plussare med råge. Solglasögon och nerdragen keps är inte tillräckligt, det krävs mer avancerad förklädnad. Vi har ju scootern, så hjälm på, nedfällt visir, solglasögon och en sådan där snusnäsduk som döljer nederdelen av ansiktet. Precis som de stora busarna, men va fan vilken butik jag än kommer in i på det sättet, kommer de att slänga kassan till mig och biträdena stå med uppsträckta händer. Då kommer polisen och då blir det verkligen karantän.
Det gäller att tänka till ordentligt. Bäst utan förklädnad, tvåmeters avstånd och kom inte närmare. När någon säger till mig, ”Du får inte vara här gubbfan! Du skall vara hemma!” Så pekar jag på mina öron, skakar på huvudet och skriker, ”Jag hör inte”, fortsätter examinera butikens utbud, ler mot alla bistra miner och känner mig nöjd med dagen.
Nja Felipe det här var väl vilda tankar, vi håller oss hemma, tar vårt ansvar, våra promenader och fixar med huset.
Assistenten och jag önskar er en trevlig lördag!

Ó  Nils Mohlin 20-05-16


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar