Bloggportalen statistik

söndag 19 april 2020

Lugnt och stilla i Kivik

Planering är inget man ägnar sig åt i dessa tider, det finns inte mycket att planera. Vilken runda assistenten och jag skall gå på morgon respektive kvällstur. Mycket mer avancerat än så blir det inte. Planera för semester, resor, umgänge och vad människor normalt planerar får man glömma.
Ta dagen som den kommer, fixa på huset, städa trädgården, städa förråd och garage. Njuta av naturen, läsa, skriva och måla.
I går syndade jag och körde till järnhandlaren i Simrishamn för att köpa fyra bultar. Ensam i butiken med klart markerade säkerhetsavstånd och möjlighet att sprita händerna före och efter betalning.
Inget är sig riktigt likt ens på gator och vägar, med betydligt mindre människor i rörelse även på en lördag.
Jo lite planering har jag allt. Jag har köpt en ny kap- och gersåg och bultarna behöver jag för att montera den på sågbordet. Sedan skall jag kapa upp ett hundratal räckesstolpar till det nya balkongräcket, som jag hoppas skall komma på plats i början av maj.
Med mitt högra robotben en knäprotes och en höftprotes är jag inte speciellt vig på stegar och ställningar längre, men min svåger som är en skicklig snickare har lovat att rycka ut. Han river det gamla räcket och sätter upp det nya.
Så med andra ord allt är lugnt och stilla i Kivik, inte tillstymmelse av den trafik vi normalt har under årstiden, även om man märkte en mindre topp under påsken.

Så assistenten och jag gör som alla andra tar det lugnt och gör det bästa möjliga av dagen.
Håll er friska och njut av solen och naturen.

Ó  Nils Mohlin 20-04-19


Man kan alltid unna sig en god kaffestund


Eller varför inte en sillamacka


Eller en bakad potatis


Assistenten säger "Ja tack" till allt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar