Bloggportalen statistik

onsdag 8 april 2020

Kan du bestämma dig någon gång?

Assistenten har tre sängar, en i vardagsrummet, en i ateljén och en i vårt sovrum. Sängarna är viktiga på kvällar och nätter, dagtid kan han ta sig en lur lite var som helst och gärna i en solig hörna.
När klockan börjar närma sig åtta på kvällen så ordnar Felipe till sin säng i vardagsrummet och bara det är en hel ceremoni. Vid 22 – 23-tiden brukar Graciela och jag dra oss tillbaka. Ibland tar jag en vända om ateljén och kollar upp programmet för kommande dag. Med en ljudlig suck följer Felipe mig med blicken och kommer efter. Ceremonin med sängen upprepas i ateljén och assistenten lägger sig till ro på nytt. Tjugo minuter senare går jag till sovrummet och Felipe kommer efter ytterligare fem. Han står och blänger på mig och kontrollerar tills jag dragit täcket på mig – ”Kan du hålla dig lugn nu”?
Ny ceremoni med säng nummer tre och assistenten lägger sig med en demonstrativ suck och ett vakande öga på mig.

Assistenten och jag önskar er en härlig dag!

Ó  Nils Mohlin 20-04-09


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar