Bloggportalen statistik

fredag 23 februari 2018

Våren som kom av sig

Häromdagen hade vi metrologisk vår i sydligaste delen av Skåne, i Skillinge sas det att våren kom direkt efter hösten och att dom missat vintern. Vi bor några mil norr om Skillinge, på andra sidan om Simrishamn. Vi bor i Kivik och när vi flyttade ner här för ett par år sedan så tittade vi även på hus i Skillinge, men fastnade för Kivik även om det lite mer nordliga läget gjorde att i vart fall jag missade den metrologiska våren. Men vi är snart inne i mars och det bör inte vara allt för avlägset, till den våren jag tänker mig, som skall bjuda på sol och uppmana till mer utevistelse. Assistenten instämmer till fullo, visst vi är ute på våra promenader och Don Felipe patrullerar pliktskyldigast trädgården och säger till om något inte stämmer. Men Felipe liksom jag vill kunna vara ute hela dagarna, jobba med trädgården, bygga altandäck och fixa till lite av varje.
Men snart är vi där och vintermånaderna är ett minne blott.
Snart vår hälsar assistenten och jag.
Ó Nils Mohlin 2018-02-23


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar