Bloggportalen statistik

torsdag 1 februari 2018

Ljusare tider trots politiskt käbbel

Så är vi inne i februari, dagarna har blivit längre och alla ser vi fram mot vårsol och att kunna vistas mer ute. Jodå vi kan fortfarande få en släng av vinter i Skåne, men ju mer dagarna löper i väg dess kortare blir Kung Bores besök.
Valår sägs det, knappast något vi kan missa. Även om jag numera vis av många tidigare valrörelser, ganska likgiltigt zappar mig förbi program där politiker med varierande engagemang delar ut löften och valfläsk, som kommer på skam redan månader efter val.
Jag blir helt enkelt uttråkad av att höra på politikernas käbbel om sin egen förträffliga politik. Jag lyssnar och läser hellre kommentarer och analyser av skickliga journalister som Mats Knutsson och KG. Bergström. Visserligen lite buttra och kantstötta i synnerhet KG. Bergström som vi dragits med sedan Hedenhös och mig veterligen aldrig dragit på smilbanden. Däremot stjärnskottet Marcus Oscarsson som oerhört pedagogiskt och med ett stänk av humor gör politik begriplig och till och med intressant för gemene man.
Snart är det vår, det blir liv i naturen och politiskt käbbel känns väldig avlägset.

Ó Nils Mohlin 2018-02-02

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar