Bloggportalen statistik

söndag 25 februari 2018

Min fru har sått frön

Vi väntar på våren i allra högsta grad. Min fru har sått frön i 200 små jäkla krukor, allt från djungelgurkor till exotiska blommor. Vi har alltså idag runt 200 småkrukor och fem höns, förlåt vaktlar inomhus. Vi har också assistenten som försöker hålla ordning på det hela. Genom detta virrvarr av krukor och höns försöker jag och assistenten att framleva våra dagar på ett praktiskt och behagligt sätt.
Trädgården är på drygt tusen kvadratmeter och med tanke på att där redan är rätt mycket växter och blommor, så lär jag, assistent och höns leva i en djungel framåt hösten. I orangeriet lever växterna från förra året i högsta välbehag och får sällskap av nya.
Vi kommer att bli höga på klorofyll.
Assistenten och jag önskar er ett trevligt avslut på februari.

Ó Nils Mohlin 2018-02-25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar