Bloggportalen statistik

torsdag 22 februari 2018

Superman, Batman and Superdog Felipe

Jag har umgåtts med Albin, elva år ett par dagar. Så ung han är, så är han en otroligt sympatisk, begåvad, tjänstvillig och en synnerligen trevlig ung man. Albin har hjälpt mig med flera sysslor, han har en förmåga att förstå och se var han behövs och vad som krävs. En imponerande mognad, som många betydligt äldre, må känna avund och respekt inför.
Albin är också i den ålder då han förstår att man skall ha betalt för sina tjänster, han samlar till en dator. Albins insats kostade mig 500 kronor, väl använda pengar, jag hade dessutom mycket trevligt i Albins sällskap. Jag har tingat Albin till fler besök och han har lovat att hjälpa mig.
Albin och jag avslutade en av kvällarna med en actionfilm – ”Air force one” med Harrison Ford och då kommer jag naturligtvis in på actionhjältar. – Inte Harrison Ford och sådana. Albin menar att Stålmannen, Spiderman, Batman och några till är de riktiga hjältarna.
Det är då jag iakttar Don Felipe när han sover i sin säng. Han drömmer och vevar i sömnen runt med benen, är förmodligen övertygad om att han är Superdog Felipe.
Don Felipe klyver luften och rycker ut i allmänhetens tjänst. Don Fekipe är en hjälte och flyger runt i luften. Han störtar all ondska i fördärvet och hjälper alla snälla. Med eller utan styrkans mantel är Assistenten Don Felipe alltid vår hjälte, som kommer till hjälp
Det är Superdog Don Felipe, som kommer till undsättning.

Ó Nils Mohlin 2018-02-23

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar