Bloggportalen statistik

måndag 25 november 2019

Syndare i Kivik

Syndare bötfälls även i Kivik, så tro inte annat. 
Jag har kört bil prickfritt i snart 57 år, men häromdagen var det klippt. Jag skulle köra Graciela till äldreboendet som hon är chef för. Här i hemmabyn har jag kört oändligt med gånger och vet att hastighetsbegränsningen är 40 kilometer. Vi sitter och pratar och rätt vad det är så stoppar en polis mig och jag blir invinkad på en sidoväg. Jodå jag hade hållit 53 kilometer och fick en böteslapp på 2400 kronor. Den vänliga kvinnliga polisen undrade om det var första gången.
Nej det hände en gång när det var vänstertrafik, men då kunde inte poliserna bevisa att jag kört för fort, så den gången räckte det med ett varningens ord.
Jo så var det den där förargliga fortkörningen i Danmark, som kostade mig 1600 kronor.
Vet inte om det är mina mordiska berättelser som gjort mig till en notorisk fartdåre, men jag lovar att göra bot och bättring.

Önskar er en fortsatt härlig vecka och kör inte för fort.

Ó Nils Mohlin 19-11-25


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar