Bloggportalen statistik

tisdag 26 november 2019

Simultankapacitet i Kivik




Ibland önskar jag att jag kunde skriva med en hand och måla med den andra. Om det nu är brist på simultankapacitet, som vi män sägs lida brist av, vet jag inte. Men förstå mig rätt, ibland när jag skriver håller jag samtidigt på med en målning i huvudet och vice versa. 
Det verkar smått rörigt, tankeflykt kanske eller rent av dags för en kopp kaffe och en paus.
För det mesta så håller jag tankarna isär, så jag tror inte det är någon begynnande virrighet. Jag tar pausen, dricker kaffet, klappar om och leker en stund med assistenten. Vips har jag ny energi till att skriva eller måla och ha tankarna på det jag gör.
Det är redan onsdag imorgon och jag har inte tagit livet av någon sedan förra veckan. Men lugn det kommer, drygt tredjedelen in i nya romanen så har hjältarna fått upp ett spår som dom följer. Naturligtvis så måste jag jobba på så vi får se hur det går för dom. Klockan är strax innan midnatt och det är en ypperlig tid att skriva om mord och andra rysligheter.

Önskar er en skön nattsömn

Ó  Nils Mohlin 19-11-26





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar