Bloggportalen statistik

torsdag 28 november 2019

Helt vanlig fredag i Kivik


olja 2016


Fredag är absolut ingen Black Friday hos oss i Kivik utan en högst normal och trevlig fredag. Assistenten far runt med en av sina älsklingsbollar och ibland får jag vara med när han kommer och ger mig den.
Vi håller på att fräscha upp köket, ny kyl o frys satte vi in efter segdragen dialog med leverantören. Men det ordnade sig till sist. De gamla tapeterna är nedrivna och snart kommer en målare och hjälper oss att sätta upp renoveringstapet, måla och som en extra knorr på det hela en lite speciell väggdekoration. Även om jag har gjort en del offentliga utsmyckningar, så är det inte jag som ligger bakom ”knorren” i köket. Men jag återkommer med bilder i december när allt är klart. 
Nästa projekt blir Gracielas och mitt sovrum, men först ”håller vi jul.” När det våras så skall altanprojektet färdigställas om jag fått ny höft.
Naturligtvis skriver jag även på fredagar, mellan andra förpliktelser. I mina tre thrillers så har tagit livet av en förfärlig massa människor. Jag har använt mig av giftspindlar, ormar, knivar, pistoler, rep, gift, strypsnaror och en del andra mer eller mindre raffinerade metoder. Det där med att ta livet av folk kräver faktiskt en del tankearbetet, det går inte att busa på hur som helst. Nej det måste ske med en viss finess, en förstagångsmördare kanske klantar till det. Medan proffs ser till att leverera med bravur, nästan så att liket kan känna sig nöjd med resultatet.
Då var morden avklarade och jag skriver vidare på en rysare som kommer ut om cirka åtta månader.

Jag önskar er en härlig fredag och weekend

P.S. Det är faktiskt bara i mina böcker jag tar livet av folk. Jag är inte speciellt mordisk av mig, det allvarligaste brott jag gjort mig skyldig till var en fortkörning för ett par veckor sedan.

Ó  Nils Mohlin  19-11-28


olja 2016


olja 2016


mord m.m. 2019


Assistenten Don Felipe 2019







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar