Bloggportalen statistik

söndag 24 november 2019

En ny vecka i Kivik


Jaha då var det måndag imorgon igen och jag har faktiskt inte tagit livet av någon på två dagar.
Vi har fått gjort vad vi tänkt oss och har även haft tid för oss själva. 
En ny vecka med förpliktelser, nåja så betungande ser jag det inte. Tycker om att vara igång och ha dagarna fulltecknade. 
För min del är det nödvändigt att ha dagarna fulltecknade. Det är mitt sätt att må bra vid 75 års ålder. Andra i min ålder finner behållning i pensionärsträffar, golf och mycket annat, men det är inte riktigt min likör. Jag måste se ett tydligt resultat av min dag, om det gäller skrivandet, målandet, bygga på husen eller mina uppdrag för kommunen. Min kompis Per Baker fungerar ungefär likadant, arbete i ateljén, trädgården eller ta emot besökare, men jösses han är ju bara 73 år.
Assistenten bryr sig inte så värst mycket om vilken veckodag det är, mer än att han är jätteförtjust när Graciela är hemma.
En ny vecka är välkommen och jag garanterar att jag kommer att ta livet av minst en person i min nya roman, bör jag kanske tillägga. Det är lätt att missförstås och jag vill inte ha polisen knackande på min dörr.

Önskar er en givande vecka
Hälsningar från mig och Assistenten

Ó Nils Mohlin 19-11-24


Foto: Fredrik Ekblad


Foto: Nathalie






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar