Bloggportalen statistik

onsdag 27 november 2019

Sjusovare i Kivik



Ibland försover jag mig ordentligt. Assistenten blev trött på mig och såg till så att jag kom upp 10.30. Matte hade gett honom frukost och morgonturen, annars hade han nog sett till att jag kommit upp tidigare. Men så kan det bli när jag skriver till tre på natten.
Kaffe, snabbdusch och hasta iväg med kryckorna och Felipe i hälarna. Assistenten i bilen och vi drar i väg till dagens första möte, ärenden i banken, fler möten och sedan hälsa på en rullstolsbunden man i Vik för en trevlig pratstund. Handlar, fixar middag och sedan iväg för att hämta matte på hennes arbete halv fem.
Den här sortens dagar går rackarens fort, men imorgon ställer jag väckarklockan.

Önskar er en härlig dag

Ó  Nils Mohlin 19-11-27


Assistenten Don Felipe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar