Bloggportalen statistik

fredag 22 november 2019

Rapport från mordverkstaden i Kivik



Som jag tidigare sagt, så skriver jag på min sjätte bok, min fjärde thriller. Drygt tredjedelen är avverkad och jag har faktiskt roligt hela tiden. Roligt är kanske fel ord när jag tar livet av folk, men det är roligt att skapa intrigen och karaktärerna. Romanen tar sin start i Kivik och på Österlen där Ross Craig och Eva Lopez bor, jo de kommer tillbaka i denna romanen. De lyckades ju lösa brotten i den föregående, så det är inte mer än rimligt att de får en ny chans.

Handlingen rör sig mellan Österlen, Köpenhamn, Leipzig och franska Strasbourg.

Romanens titel? Jo det pendlar lite fram och tillbaka, men löser sig med tiden. Just nu går den under arbetsnamnet ”Psykopaten och Nemesis döttrar.”

Jag har fullt upp att göra och det skall man ju vara glad för. Har problem med höft och knä och får inte mina dagliga rundor med assistenten som jag är van vid. Men det skall väl ordna sig i sinom tid. Graciela och snälla grannar ser till så att assistenten kan komma ut på sina dagliga turer och det är viktigt.

Från och med årsskiftet kommer jag att stänga ner min hemsida, den kräver för mycket tid och jag har aldrig varit riktigt nöjd med den. Kanske det blir en ny bättre med tiden. Men jag har bloggen och där går det alltid att ta del av vad som händer i min och assistentens värld.


Önskar er en trevlig helg!


Ó Nils Mohlin 19-11-22









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar