Bloggportalen statistik

lördag 30 november 2019

Gäststök i Kivik

Assistenten och jag har sökt skydd i vår skrivarhörna, huset förbereds för Stockholmsgäster lite senare idag. Don Felipe tycker att allt är bra precis som det är och anser det helt onödigt att samla hop leksaker, skaka hans sängar och bollarna ”Rör dom inte!” uttrycker hans blick.
Att sedan dammsugaren åker fram och för ett herrans oväsen trots att den blir utskälld, gör inte saken bättre.
Assistenten tittar på mig, ni vet med den där blicken ”oss grabbar emellan” som om han undrar är hon inte klar snart.
Jodå lugnar jag min ständige följeslagare med ”Hon är snart klar, gästerna kommer om en timme.”
”Skönt är det folk jag känner, eller skall jag vara misstänksam mot dem?” Tycks assistenten undra.
”Du känner dom!” Lugnar jag Don Felipe med och han går ut i köket när han inte längre kan nonchalera ljuvliga dofter som sprids från spisen.

En fortsatt trevlig lördag önskar assistenten och jag.

Ó  Nils Mohlin 19-11-30


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar