Bloggportalen statistik

lördag 23 november 2019

Bedrägligt lugn i Kivik



Sedan jag mycket raffinerat tog livet av en EU parlamentariker i går natt, så har ju en del hänt. Även om det är lördag och vi bor i stillsamma Kivik, så är lugnet ibland bedrägligt. 
Nejdå polisen har inte knackat på, men nyss stormade Lallatjo in med tre, fyra eller fem syskon. Jag hann inte räkna så noga men jag tror inte det var alla sju. Albin äldst i syskonskaran skall sova över och säger att det är skönt att få vila upp sig lite.
Vinterhjulen skall lastas in i bilen, ett golv skall läggas klart och tapeter skall tas ner i köket. Det fixar Albin lätt med hjälp av mormor och ser lite arbete hos oss som skön avkoppling från sex syskon, dessutom så tjänar han ju en slant. Naturligtvis så hjälper assistenten till, hur skulle det annars se ut.
Ni undrar naturligtvis vad jag gör när jag sitter med mitt ben uppallat och skriver. Den lata människan låter hustru och barn arbeta, nu går skam på torra land. Nejdå jag hjälper till så gott jag kan och i smyg planerar jag ett nytt mord och vem jag skall mörda. Känner kliet i fingrarna och den lille djävulen bakom örat.

Önskar er en fortsatt härlig lördag
Med hälsningar från mordverkstaden i Kivik

Ó  Nils Mohlin  19-11-23




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar