Bloggportalen statistik

fredag 5 februari 2016

En dag med Don Felipe


Vardagar är ett helsike tycker Don Felipe ”då skall vi upp halv fem för att köra matte till bussen. Helger toppen då sover jag till åtta eller halv nio. Sedan går jag ut med husse, sträcker och spänner mig på trädäcket likt Arnold Schwarzenegger i sina bästa dagar, fast jag har nog mer muskler. Husse kan vara lite trumpen på morgonen innan han fått sitt kaffe, tre stora baljor Zoega Skånerost skall det vara, annars vill jag inte snacka med honom.

Jag måste rusa runt för att se vad som hänt under natten, läsa av alla spår, kolla allt. Husse står och stampar ungefär som han fryser, han behöver väl för sjutton inte lysa med den där jäkla ficklampan när jag bajar. Något lite privatliv får man väl ha.

Mat det gillar jag och när jag rastat husse så får jag mitt välförtjänta mål föda. Sedan har jag energi och tar ut husse och rastar honom lite till.

Husse har en ovana, han sitter och skriver en massa och då ligger jag vid hans fötter och det är i och för sig rätt mysigt. Jag passar på att sova en stund då.

Jag brukar tjata lite på husse så att vi kommer ut på vår eftermiddagsrunda, den är verkligen toppen. Då kan jag liksom tala om för alla vem som verkligen bestämmer i Järlåsa. Jag hämtar alltid posten samtidigt, jag tar hem reklamen och husse det där som kallas räkningar.

På kvällen kommer matte hem och det är verkligen toppen. Hon är jättesnäll och jag brukar hjälpa henne av med kappan, sedan får hon och jag mat. Efter det får jag ligga i mattes knä och hon klappar mig och klappar mig, det är jättemysigt. Ibland för att husse inte skall bli sur ligger jag i hans knä också, men det är obekvämt. Han har en knasig protes istället för ett knä och den kyler och känns hård, så jag hoppar ner efter en stund.

Vi leker lite alla tre, sedan rastar jag husse innan vi lägger oss vid tiotiden.

Wowff

© Nils Mohlin 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar