Bloggportalen statistik

söndag 18 november 2018

Slit och släp, det är måndag

Slit och släp säger assistenten när klockan med enveten signal jagar oss ur sängarna klockan sex.
Lyfter på sitt huvud och sneglar på mig – ”Stig du upp, jag kommer när frukosten är serverad”. Sträcker makligt på sig och lägger sig till ro igen.
När kaffet är påsatt och Don Felipe hör skramlet från sina matskålar, så behagar herr Assistenten komma ut i köket, sätter sig ner och ger mig en blick – Va har du inte fyllt min skål än”?
Efter vi följt matte till sju bussen, tar vi det lugnt en stund, kollar morgonnyheterna, tar lite mer kaffe och en extra tupplur för Felipe. Morgongympan skolkar assistenten helt och hållet ifrån nu.
När det ljusnar tar vi dagens första promenad och då är assistenten alert och fylld av energi.
Efter det är det genomgång av dagens arbete, jo jag pratar mycket med min assistent och han svarar faktiskt på sitt sätt. Nu tänker ni den där Nils han börjar nog bli lite flummig i huvudet, nja jag tror jag fortfarande har rätt god ordning på hjärncellerna. Efter vår genomgång har vi dagen fylld av sysslor, det är inte riktigt min likör att sitta och rulla tummarna, har aldrig varit och hoppas det aldrig blir så.
När vi framåt kvällningen lagat middag och hämtat matte vid bussen runt halv sex på kvällen, så gör vi som så många andra kopplar av.

Önskar er en skön vecka

Ó  Nils Mohlin 18-11-19





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar