Bloggportalen statistik

lördag 3 november 2018

God lördag på er

Lördag den 3 november och vi är fortfarande landet utan regering. Men det påverkar vare sig förkylning eller ond rumpa, så jag bryr mig inte, landet tycks fungera även utan regering.
Jag hade tänkt mig några dagar vid staffliet, men än så länge har det inte blivit mer än en tanke. 
Även idag skall jag hemfalla åt förrädiskt opålitlig lättja, förkylningen är i och för sig på bättringsvägen. Den kan jag knappast använda som en förevändning att inte göra ett dugg. Men rumpan är fortfarande öm, om än något bättre, så idag skall jag med relativt gott samvete läsa och skriva lite.
Jodå min assistent Don Felipe har fått sin morgonrunda, han tittade på mig som ungefär – ”Skall du jämra dig idag också husse?”
”Vadå, jag jämra mig inte igår och du fick dina rundor, eller hur?”
Så den där förfärliga blicken som säger – ”Du är ju inte tjugo längre säger matte!”

Ó  Nils Mohlin 18-11-03
Ömma rumpor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar