Bloggportalen statistik

tisdag 13 november 2018

Armar uppåt sträck, knäna böj

Jag har tränat i noga räknat 53 år, först boxning under en del år och sedan styrketräning.
Lederna tar stryk och idag har jag problem med ledvärk lite här och där. Jag går mina tre rundor med Assistenten varje dag, nyttigt för honom och nyttigt för mig. Som följd av dåliga knän har jag med åren börjat gå fel och det har resulterat i mer värk.
Nu har Graciela skickat mig till sjukgymnasten för att få hjälp och vi skall ha vårt första möte idag. Jag har gått till sjukgymnast förr, först för att få hjälp efter operation av krossad axel. En axel som blev mycket bättre än min vänstra, där jag inte får armen högre än i horisontalläge. Andra gången var efter att jag fått knäprotes i högerbenet och då fungera också sjukgympan bra.
Så jag hoppas på bra resultat denna gången också, även om man med stigande ålder får räkna med lite krämpor här och där. Är det inte värre än så, skall man vara nöjd och glad.
Så Assistenten tassar uppåt sträck och knäna böj! 
Hej så länge!

Ó  Nils Mohlin 18-11-14

1 kommentar:

  1. Visa husse hur du sträcker på fram- och bakben så att han gör rätt!

    SvaraRadera