Bloggportalen statistik

söndag 18 november 2018

Affärsförhandlingar på en söndag

Vi har lilla Felicia fyra år på besök. Hennes högsta önskan här i livet är en katt och hon berättar att hon gett mamma ett affärsförslag. I utbyte mot en katt kan dom lämna två hundar och ettåriga lillasyster, som ändå bara drar henne i håret.
Affärsförhandlingarna strandade och mormor och jag hade ingen lösning på problemet. Felicia funderar över hur hon ska ta upp förhandlingarna igen, det där med hundarna förstår hon, men om det nu räcker att byta mot en lillasyster som drar i håret, så är det väl okej.
Assistenten njuter sin helgvila i fulla drag och laddar inför kommande vecka. Jodå han följer med mig på promenaderna, men utöver det så ägnas mycket tid åt matte och Felicia. Men går jag ut för att fixa till något i trädgård eller på huset, då följer han mig troget som alltid och kontrollerar noga vad jag håller på med. Ungefär som – ”Kan du inte hålla dig lugn, förstår du inte att jag tar igen mig”.

Trevlig söndag till er alla

Ó  Nils Mohlin 18-11-18



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar