Bloggportalen statistik

fredag 16 november 2018

Don Felipe filosoferar

Lördagar och söndagar uppskattar vi alla, assistenten är inget undantag.

”Matte är hemma och hon kelar mer med mig än vad husse gör. Under veckan är det bara slit och släp. Det är inte lätt att vara assistent, om ni nu inbillar er det. Jag och husse skall hälsa på hans huvudmän, vad det nu är för något. Sedan springer husse på en massa möten, skriver och målar och jag måste engagera mig – Tror han. Sedan det här nya påhittet med gympa var morgon och kväll – Trams jag har visat husse hur man kan gå på två tassar, det är hur enkelt som helst. Då säger han: Jag går ju på två ben, så dumt jag menar naturligtvis hans framtassar. Sedan skall vi fixa med hus och trädgård. Våra promenader är ju dagens höjdpunkter, ja så matlagningen förstås. Idag sa husse att han skall laga fisk och skaldjursoppa – Jag är väl ingen jäkla katt. Nej jag är en jättestor, modig, tuff och jättestark dvärgschnauzer, jag känner en riesenschnauzer och vi ser ungefär likadana ut. Men ni måste ändå fatta hur utschasad jag är när det väl är fredagskväll.
Lördag och söndag är toppen, jag går runt och chillar och gör i stort sätt inget. Jo kollar trädgården och tar ut och rastar husse, men annars bara njuter jag av ledighetens sötma.
Woff, ha de toppen” 

Ó  Nils Mohlin 18-11-17






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar