Bloggportalen statistik

lördag 11 januari 2020

Omtänksam fru

Det är snart dags för operation och Graciela är den som engagerar sig, jag avvaktar mest.
Hon kontaktade arbetsterapeuten, som har fixat allehanda hjälpmedel, medan jag tänker det reder sig nog det är ingen brådska.
I informationsbroschyren inför höftledsplastik stod att man skall ha lämpliga skor gärna med dämpning. Okej Graciela dömde ut alla mina skor och slängde ett par, så vi åkte till C4 i Kristianstad för att handla skor. 
I tredje skoaffären hittade Graciela lämpliga skor och ”så behöver du ordentliga inneskor till gå träningen” konstaterar Graciela bestämt. Med gåriktiga två par skor i en stor kasse drar Graciela mig med in på Intersport. Tröjor, byxor, necessär och en del annat som jag anses behöva.
Äntligen en paus i shoppandet när vi tar en sallad med räkor och caffelatte på ett trevligt café.
Väl hemma sitter jag och assistenten omgärdade av allehanda hjälpmedel, tröjor, byxor, skor och en del annat. Nästan så att Felipe tveksamt undrar ”ska du använda allt det där”.
Nu fattas bara operationen tänker jag och ger Graciela en stor kram för hennes varma goda hjärta.
En stor mugg kaffe och assistenten bredvid mig och en underbar kärleksfull fru i stolen intill. Bättre än så kan livet inte vara.
Önskar er en underbar lördag

Ó  Nils Mohlin 20-01-11


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar