Bloggportalen statistik

måndag 9 mars 2020

Snart på banan

Jag har alltid varit mycket målinriktad i mitt liv. Från unga år när det gällde studier till att som byggprojektledare driva stora byggnationer.
Det där får även min höftprotes finna sig i! Så från dag ett har jag utfört alla de gymnastiska rörelser som jag blivit ålagd, gått mycket och till stor del med bara en krycka nu. Höftledspatienter får stränga restriktioner att följa de första sex veckorna och bland dem ingår ”ingen bilkörning”.
Idag har jag kört Graciela till jobbet efter knappt fyra veckor och det gick mycket bra. Förvisso bara en kort tur, men en bra test.
Till mitt försvar så fick jag besked av sjukgymnast och läkare att jag var mycket bättre rustad än många andra i min ålder. Med stark och välutvecklad muskulatur och ett mycket bra hjärta.
Så mina vänner om 14 dagar så är jag på banan igen. Ärligt talat så känner jag mig förbaskat frisk och har en massa uppdämd energi att ta hand om.
Om några månader kör vi till vårt älskade Los Alcázares i Spanien.

Ó  Nils Mohlin 20-03-09






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar