Bloggportalen statistik

torsdag 19 mars 2020

Bus i Kivik

Så här inne på sjätte veckan promenerandes utmärkt med en krycka och ibland dristar jag mig till att släppa den också. Men Graciela förmanar mig ”Var nu lite förståndig och använd en krycka ett tag till! Och var försiktig!”
Det värsta är all den förbaskat uppdämda energin som måste få utlopp. Visst jobba, skriva, läsa och promenera med Felipe. En höftledsoperation innebär ju inte att man känner sig sjuk – tvärtom så är det inget fel på hälsan. Det är ungefär som att köra in med bilen till verkstaden och få den reparerad. Nu har jag blivit reparerad med en knäprotes och en höftprotes i högerbenet och går ett antal mil till. Så snart jäklar i hoppet skall jag vara igång och fortsätta med det avslutande och sammankopplande mellandäcket i trädgården.
Så fick vi det här förbaskade Coronaviruset och beskedet att alla sjuttioplusare skall hålla sig inne. Inte sjutton gör det saken bättre. Så fort jag sticker ut nosen blir jag uttittad ungefär som om jag är självaste upphovet till eländet.
”DU ÄR ÖVER SJUTTIO!” läser jag i alla förmenta blickar och smyger längs väggar med Felipe hack i häl.
Jag vill hitta på bus och vara olydig!

Ó  Nils Mohlin 20-03-19










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar