Bloggportalen statistik

måndag 30 mars 2020

Ny vecka

Soligt väder om än lite bister vind. Marken snöpudrad i morse, vilket snabbt försvann när solen skrämde bort det vita. 
En ny karantändag som det gäller att göra bästa möjliga av, så assistenten och jag har jobbat undan på kontoret. Ringt alla samtal, besvarat mail och avslutat en del som legat över mig. 
Vi planerar för ett nytt Balkongräcke, nio meter långt och med tanke på att jag både har knä och höftprotes är det inte så lämpligt att jag kättrar på stegar och ställningar. Dessutom förbjuder Graciela det, så en lokal byggfirma kommer och fixar det i vecka 17.
Men projekten i markplan skall jag fixa bland annat det kompletterande altandäcket och lite annat.
Vare sig assistenten eller jag saknar sysselsättning i denna märkliga tid och vid dåligt väder fortsätter jag med min sjätte bok.
Under rehabiliteringen har jag också hunnit läsa ett stort antal böcker, vilket är ett underbart tidsfördriv, men nu börjar våren tränga på och utelivet i trädgård och våra promenader prioriteras.
Hoppas ni alla mår bra och har en meningsfull sysselsättning.

Ó  Nils Mohlin 20-03-30


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar