Bloggportalen statistik

tisdag 25 februari 2020

På kryckor i Kivik

Fjorton dagar efter operation, så jobbar jag på med övningar. Nu är det mest som en jäkla träningsvärk i benet och jag är uppe mycket och styltar runt med kryckor. Tränar även på att gå med en krycka, men det får ta sin lilla tid. Alla starka värktabletter har jag fasat ut och klarar mig riktigt bra utan. Man blir lite flummig av de där jädrans morfinpreparaten och det är inget tillstånd jag gillar.
Kan tänka mig nästa flygresa, vilket helsikes liv det kommer att bli på säkerhetspersonalen när allting börjar tjuta. Med en knäprotes och en höftprotes i höger ben kommer det att låta som om jag har med mig ett maffigt maskingevär. Man skulle nästan kunna tro att jag samlar på proteser.
Det här stilla livet blir en aning enahanda, läsa, skriva, kolla facebook och träna. Ljuspunkterna är naturligtvis att prata med Graciela och assistenten. Men idag har jag faktiskt uträttat en hel del kontorsarbete och avverkat många mail och telefonsamtal. 
Imorgon skall jag till Hässleholm för att ta agraffen och lite kontroll, efter det återstår fyra veckor som jag enligt läkare skall hålla mig lugn. Det är väl bara till att lyda, så att den där jäkla kulan inte hoppar ur led, vilket tydligen är en risk om man inte följer förhållningsreglerna.

Ó  Nils Mohlin 20-02-25


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar