Bloggportalen statistik

lördag 15 februari 2020

Avkoppling i brasans sken

Fyra dygn efter operation gör jag mitt träningsprogram flitigt, under assistentens vakande öga. Visst sjutton har jag ont och är på morgonen stel som en pinne och det tar onekligen för lång tid att förflytta sig från sängen via toaletten till frukostbordet i köket. Längre uppåt dagen blir jag betydligt raskare när lederna kommit igång.
Men det är väl ganska typiskt mig, vill se snabba resultat. Den 26 tar dom agraffen och sedan ytterligare några veckor innan jag får köra bil, men allt löser sig med tiden. Det är åtta år sedan jag fick knäprotesen och man glömmer fort att det måste få ta sin tid.
Vi fick hem två kubikmeter björkved idag och dom brukar ställa det utanför på uppfarten. Men när killen som vi köper ved av hörde att jag precis blivit opererad, så var han snäll och körde med sin truck in de två stora pallarna i ett av våra garage. 
Så nu härliga lördag njuter Graciela, assistenten och jag av brasans sköna värme och läser varsin bok. Nja inte Don Felipe han nöjer sig med att ligga på sin favoritplats mellan oss och behagfullt sträcka på sig i värmen från den sprakande brasan.

Ó  Nils Mohlin 20-02-15


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar