Bloggportalen statistik

onsdag 12 februari 2020

Fötter uppåt sträck, knäna böj

Vicka på fötterna, dra upp det opererade benet så långt det går, lyft stussen från underlaget och lyft det opererade benet. Så ser ungefär min dag ut nu, resultatet av operationen är till stor del beroende av egna insatsen. Nog sjutton gör jag framsteg, min högerfot som pekade rakt höger innan har börjat peka framåt. Alla de här övningarna är jäkligt smärtsamma att utföra, men det dövas i viss mån av morfin, som jag får ta tre gånger per dag. Var kväll ger jag mig själv en spruta med blodförtunnande medel, så att proppar undviks.
Assistenten står förundrad och iakttar husses smått knasiga beteende och undrar när han skall bli som vanligt igen.
Med erfarenhet av min knäprotes, så tar det sin lilla tid. Men jag måste säga att en höftledsoperation är betydligt enklare, så det bör väl också påverka rehabiliteringen. Agrafftagningen skall ske den 26 februari och då har det ju gått drygt 14 dagar med intensiv träning. Sjuksköterskan skall ringa mig på fredag för att höra om hälsotillståndet, sedan en kontroll om tre månader och efter det kan väl Mohlin släppas ut på grönbete.
Fötter uppåt sträck, knäna böj…

Ó  Nils Mohlin 20-02-13


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar