Bloggportalen statistik

fredag 7 februari 2020

I väntan på operation

På tisdag är det dags för operation. Egentligen skulle jag opereras den 26 mars, men idag hörde de av sig, med tanke på svårigheterna jag har att gå och våldsamma smärtor dygnet runt. De hade vänligheten att stoppa in mig på en akut tid. Tack vare att vi inte har någon vinter, så är det också minimalt med halkolyckor och inga brutna lårbenshalsar, så må det milda vädret hålla i sig tills jag ligger på operationsbordet
Min knäprotes skall få sällskap av en höftprotes och det konstiga är att jag nästan haft mer smärtor i knäet än i höften. Beroende på att benet roterat åt höger, så har det blivit väldiga spänningar i knäprotesen. Högerfoten pekar i princip rakt åt höger, hade det dröjt lite till så kanske den pekat bakåt. Vilket vore rätt festligt om vi haft snö, en fot pekar bakåt och en framåt. Vilket jäkla håll gick han på?
Onekligen ser jag fram mot att kunna röra mig obehindrat igen, gå mina promenader med assistenten, jobba lite med husen, kunna stå framför staffliet igen. Sådant som vi alla tar som helt naturligt, så efter snart två år, först med käpp, sedan en krycka och gångna halvåret två kryckor, blir det underbart att få röra sig normalt igen.
Min underbara fru har varit fantastisk och har på alla sätt förberett hemmet för min hemkomst. Kommunens arbetsterapeut har hälsat på mig och utrustat mig med allehanda hjälpmedel. Bil säger dom att jag inte får köra på sex veckor, men hygglig granne har lovat att ställa upp och köra vår bil, så nu har jag egen privatchaufför.

Önskar er en härlig helg

Ó  Nils Mohlin 20-02-07






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar