Bloggportalen statistik

torsdag 3 september 2020

Bra att ha i Kivik

 Bra att ha? Spara lite till eller slänga? Den där eviga jäkla frågan var gång jag röjer i verkstad, garage, ateljé eller på mitt kontor. Graciela säger med bestämdhet. ”Allt det där kan du väl slänga! Och ta sedan dina garderober!” 

Så enkelt är det inte och i vissa fall förenat med separationsångest. Till exempel gamla favoritplagg, som visserligen sett sina bästa dagar, men ändå så brutalt att bara slänga.

I verkstaden finns massor av bra att ha grejor, men att få en kvinna och inse att grejorna vid något tillfälle säkert blir oumbärliga innebär diplomati på hög nivå.

Ateljén går något lättare, då jag med bestämdhet hävdar att jag använder varenda tub, flaska, pensel och allt annat där ligger. Det slutar som regel med att jag gör lite iordning, ställer vissa grejor längst bak på översta hyllan i trygghet för spanande blickar.

Men som sagt garderober, förråd, verkstad och garage är tveklöst lite besvärligt. Min älskade fru gör en inspektionsrunda och fyller på redan sprickfärdiga sopsäckar. Innan jag kör till sopstationen kan jag lova att jag smyger tillbaka vissa grejor, för många helt värdelösa, men jag hävdar affektionsvärdet.

 

Trevlig torsdag

 

Ó  Nils Mohlin 20-09-03




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar