Bloggportalen statistik

fredag 4 september 2020

Duscha i Kivik

 Finns inget jävligare än när schampoflaskan slinter från en och valsar runt som en plastanka på såphalt duschgolv. Omöjlig att infånga ligger den där och tycks hånfullt flina åt mina tappra försök att greppa den hala plastflaskan. Det får bli ändring på det där!

Jag satte upp en ny rejält tilltagen hylla i duschen. Ni vet en sådan där praktisk och rymlig med tre hyllplan där inget kan ramla ner på duschgolvet.

Jag placerade min flaska med duschtvål på översta hyllan och tänkte, så praktiskt, en hylla till mig och två till Graciela.

När jag skulle duscha idag så stirrade jag på hyllan länge och väl. Den var knökfull av flaskor i varierande storlek och färg. Min eländiga tvålflaska stod i ensamt majestät ovanpå blandaren och var väl nöjd med det.

Jag sköljde av mig och skulle greppa flaskan försiktigt på duschblandaren. Naturligtvis gled från mig, kanade på duschgolvet och fortsatte över klinkergolvet tills den med en duns stannade vid dörren till hallen. Där låg den retfulla lödderbomben fyra meter från mig, som om det var den naturligaste saken i världen.

Jag kollade flaskorna på hyllan, men utan mina läsglasögon var det inte lätt, så jag provade lite av varje. Något var strävt och giftigt till färgen, annat färgglatt och löddrade faktiskt. Efter att provat lite av varje på hyllorna kände jag mig i vart fall fräsch men luktade som en parfymeributik.

Inte alltid så enkelt med den personliga hygienen.

 

Ó  Nils Mohlin 20-09-04




 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar