Bloggportalen statistik

onsdag 31 oktober 2018

Fy attan vad jag är förkyld

Nu är det äntligen vetenskapligt belagt. Mäns förkylningar är sju resor värre än kvinnors förkylningar. Alla bröder nu kan vi med gott samvete kollapsa på soffan och få lov att vara riktigt förkylda.
Tidigare i år presenterade brittiska Durham university en studie som visar att män verkligen lider mer av sina förkylningar. Vi har ett större antal temperaturrelaterade receptorer i hjärna, vilket gör våra förkylningar betydligt mer kritiska än kvinnornas.
Så alla män ni kan lugnt tycka synd om er själva, snörvla på, hosta och jämra er, även om det är förbaskat omanligt.
Jo jag har förkylning på gång. Skall jag hantera den på mitt gamla sätt, nonchalera den eller skall jag anamma de vetenskapliga rönen och lägga mig på soffan. Min älskade fru reser till Stockholm några dagar, så jag tror jag väljer ett mellanting och ställer mig vid staffliet.

Ó  Nils Mohlin 18-10-31



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar