Bloggportalen statistik

fredag 1 oktober 2021

Valprapport 7 från Kivik

 Rent valperfarenhetsmässigt tycker jag att min matte och husse börjar fungera bra nu.

Träning säger dom när vi går ut i trädgården. Sitt, hit, stanna och nu något jädrans ligg mitt i allt. Göra nummer ett och två på ett bestämt ställe kan väl vara okej. Men resten – Nja – det går med mycket beröm och godis. 

Undrar just vem av oss som får mest träning – dom eller jag.

Jag kan få ordentlig fart på matte och husse när jag gömmer mig eller sätter av i 190. 

Idag har jag gått min första långpromenad. Husse sa att den var inte så lång, men det får stå för honom. Det var både asfalt, gräs och skog, med massor att kolla in. Jag skall dit där imorgon igen för jag hann inte bli klar.

Sen mötte jag en gammal fyrbent och två tvåbenta, som jag hälsa på.

Nu skall jag ta en tupplur innan det är dags för min supé och sedan kommer ett par barn och hälsar på säger matte. Jag tror att det är en sorts tvåbenta valpar, så dom skall jag kunna ha lite kul med.

 

Voffhälsningar från Chloe. Husse hälsar också.

 

Ó  Nils Mohlin 2021-10-01








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar