Bloggportalen statistik

tisdag 12 oktober 2021

Valprapport 10 från Kivik

 Mitt valplivs värsta dag.

Jag brukar följa med husse i bilen när han åker ut på sina uppdrag och han kan ju för den delen behöva lite hjälp med körning och annat.

Intet ont anande satte jag mig tillrätta i bilen efter att jag gett husse hans morgonrunda.

Fem mils körning innan han stannar utanför ett djursjukhus. Vad skall jag här och göra – jag är frisk.

Med lock, pock och godis så följde jag med husse in i den där lokalen. Där lukta lite konstigt och det satt ett par andra fyrbenta som hade dålig koll på sina mattar och hussar. Jag ville hälsa på alla av ren artighet, men de flesta var bara sura och nervösa. Där var en sådan där konstig en med vertikala pupiller, katt kallas det visst, men den satt i en bur. De visste väl att jag skulle komma. Vi har en sådan underlig figur hemma som brukar irritera mig med att springa omkring överst på planket.

”Du skall bara ha en valpspruta”, sa husse. Vadå bara, han kan ju själv ta en om det nu skall vara så nödvändigt.

Veterinären var i alla fall okej, faktiskt riktigt snäll. Hon sa att jag är en mycket fin tjej och jag fick godis efter den stora äckliga sprutan.

 

Nu kör jag hem med min husse. Skall rasta honom om en stund, sedan tar jag siesta och vilar upp mig efter dagens alla svåra prövningar.

 

Hälsningar Chloe

 

Ó  Nils Mohlin 2021-10-12




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar