Bloggportalen statistik

söndag 10 oktober 2021

Valprapport 9 från Kivik

 I går hade jag mitt valplivs tuffaste dag. Jag fick slita hund från morgon till kväll.

Trädgården jag berättat om skulle göras fin inför höst och vinter sa matte. Jag har grävt och släpat runt på grenar och kvistar, som den värsta bulldozer. Okej jag tog mig en tupplur i uterummet mellan varven.

Matte bar grenarna åt ett håll och jag bar dom åt ett annat, men snyggt blev det när matte väl samlat hop alla grenar. Jag gömde undan ett par stycken som kan vara bra att ha

Husse höll på med någon högljudd, gräslig maskin, som jag måste se till att fostra. 

Jag hann med lite buss också. Husses tumstock lyckades jag nästa kidnappa.

Jag tog paus lite då och då, snackade med tvåbenta grannar och några kompisar över planket. Jag visade också hur fort jag kan springa, jag är nog snabbast i Kivik.

När vi ätit efter lång slitsam dag låg jag mest i soffan och slappa hos matte. Av vänlighet låg jag i husses knä en stund också, annars hade han kanske blivit sur.

 

Nu är det söndagsmorgon och jag har gjort både ettan och tvåan utomhus. Som jag sagt valpkompisar se till så att er husse får sitt morgonkaffe. Hussar utan kaffe är ingen höjdare.

På tisdag sa husse att jag skall ha min andra valpspruta. Ja…Ja vi får väl se, husse får ta en först så att jag ser om det okej.

 

Voff hälsningar från Chloe

 

Ó  Nils Mohlin 2021-10-10







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar