Bloggportalen statistik

torsdag 21 oktober 2021

Valprapport 14 från Kivik

Idag fyller jag tre månader och är snart en stor stark Jack Russel.

Valplivet är faktiskt ganska så behagligt.

Man får mat, godis och beröm. På kvällarna när vi ser på teve så ligger jag antingen i min nya säng i vardagsrummet, ibland hos matte i soffan eller så sträcker jag ut mig i husses knä.

Husse säger att jag inte får använda hans dator och telefon. Då får han ju för sjutton se till att lägga dem någon annanstans än på sin fotpall. 

Men det är klart han skriver ju om mig och tar bilder på mig, så han får väl ha de där grejorna ifred.

Husse säger att jag är en bortskämd diva, vad han nu menar med det.

Valptänderna är irriterande, jag måste bita och tugga på saker. Husse har handlat hem ben och grisöron till mig, som är riktigt smaskens. 

Jag är faktiskt ganska lydig och har ännu inte tuggat sönder något otillåtet. 

Jag har visserligen ett gott öga till ett par skor som står i hallen. Dom kommer jag nog att ta hand om en dag. Även om jag misstänker att husse lurat mig och ställt ett par utslitna skor där för att testa mig.

Helst skulle jag vilja ha ett par av mattes nya med härlig läderdoft i. Har ni hört på maken, matte ställer in sina skor i en garderob, precis som om hon misstänker att jag skall röra dem. 

En dag skall jag lära mig att öppna garderober och skåp. Ni kan inte ana valpkompisar hur mycket intressant och tuggvänligt som tvåbenta förvarar i dom där utrymmena.

 

Hej då alla kompisar

Chloe

 

Ó  Nils Mohlin 2021-10-21




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar