Bloggportalen statistik

onsdag 13 oktober 2021

Valprapport 11 från Kivik

Är man en smart valp, gör man precis som matte och husse säger. Busar det gör man när dom vänder ryggen till.

Jag lyder på att sitta, ligga, räcka tass, inkallning och stanna. 

”Duktig”, säger husse och tömmer fickorna på godis.

Han må väl begripa att alla de där konstigheterna gör jag bara för att linda honom runt min tass och få godiset.

Terrorattentat mot mattor och skor är nog min häftigaste sysselsättning.

När husse tittar på mig med bestämd blick och frågar ”är det du Chloe”?

Sitter jag jättefint och tittar på honom med den där oemotståndliga valpblicken. Då blir jag omklappad och får godis. Husse lägger mattorna till rätta och ställer skorna på plats.

Bra för så vill jag helst ha det när jag börjar om på ny kula.

 

Hej på er alla valpar, nu kör vi igång.

 

Ó  Nils Mohlin 2021-10-13



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar