Bloggportalen statistik

lördag 16 oktober 2021

Valprapport 12 från Kivik

 För några dagar sedan blev jag tolv veckor och börjar bli riktigt stor. Imponerande tre kilo vägde jag hos veterinären och jag skall äta jättemycket så att jag blir lika stor som dom där jag möter ibland.

”Så stor blir du inte!” Säger husse. Vad vet han om det, se bara till att ge mig mycket mat och godis. 

Igår var jag med husse när han arbetade och jag fick en ny säng. En stor härlig som jag kan vräka mig i och få plats med mina favoritleksaker i.

I dag är det lördag och jag skall hjälpa matte i trädgården. Jag sprider löv och matte krattar. Sedan ligger hon på alla fyra och bökar i rabatterna, men hallå där, det är ju ja som skall gräva där. Någon rättvisa får ju råda.

Jag har gjort nya intressanta upptäckter inomhus. Bokhyllorna – Är man smart, så tömmer man de två nedersta hyllorna i ett nafs.

Husse tyckte inte det var smart och satte ett dumt galler famför. Nåja det där löser jag väl i sinom tid.

I morse tog jag husse med på en promenad och såg världens största hund. Husse påstod det var en häst, men hussar skall man ta med en nypa salt.

 

Hej då alla valpkompisar! Ja ni andra också!

 

Ó  Nils Mohlin 2021-10-16







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar